Damn it, what do you want?!

Jahapp gud (finns du ens??), vad ville du med det här då? Hector har väl inte gjort nånting, stackars krake, nu är du ändå lite orättvis!

Kommer hem från Svensta idag och mamma säger att Hector gjort illa foten, skyndar upp i stallet och hittar honom och frugan hans i deras lilla vrå, han ligger där å kvackar han. Lille vännen, han ser pigg ut, men verkar inte kunna gå med sin lilla fot :(

Antagligen någon häst som blivit överraskad av honom å frugan hans, å klivit på han eller nåt. Nu när de blåser så mycket ute verkar hästarna inte alls märka ens närvaro på en gång, utan dom sprätter med och ser förvånad ut när man går förbi. Skulle kunna vara så att Hector överraskat nån av dom så dom klivit på han, typ.. För vad annars skulle han ha gjort? försökte kolla på benet hans, men nervös som ja e för sår och blod fegade ja lite. Min syster kom dock hem från skolan int långt efter och berättade att han hade ett litet sår på benet också som blödde när hon såg han imorse.

Och ja vet, hur många suckar inte nu och tänker "Men för helvete, de e en anka, nacka han å köp en ny". Men Hector är faktiskt inte "bara" en anka, han är verkligen That duck, vet int ens om han ser sig själv som en anka. De låter kanske skrattretande, men så äre.. Capish!

Han va en liten klenis som liten ankunge, när vi köpte honom, mycket mindre än sina syskon och utstött av mamma sin. Hans bror och trogne följeslagare här på gården hette putte och va mycket större än han. Den ankan dog dock vid ca 1 års ålder, då han gjorde illa sig på nå vis (kanske en häst?) och Hector blev solo.

Han hittade dock en Vante som blev hans bästa vän och nye följeslagare (ja jag vet, helt sjukt). Den vanten bar han med sig lite överallt. Han kunde ligga längst upp på gödselhögen utanför stallet med vanten bredvid sig. Den följde med när han badade, och han hade ett vantpar faktiskt så att han kunde ta en ny om den ena blev blöt. Men de va bara dom mörkblå som gällde, Michaela köpte ett par rosa vantar åt honom från dollarstore, men dom dög fan inte.

En dag var det en höna som blev utstött i hönsgården, Hector hatar hönorna och brukar springa in och jaga alla där inne och bita dom, lite taskigt. Men den utstötta hönan fick flytta ut till Hector då dom andra va så dum på na, och Hector tyckte faktiskt om henne, konstigt nog. Så då blev hönan en av Hectors nya följeslagare, och vanten förstårs. Den förblev viktigast för honom! Men en dag blev hans kompis hönan antagligen tagen av duvhöken så henne såg man aldrig igen.

Åter igen va stackarn solo, hans enda vän var en vante, han har de int lätt han Hector. Men så hittade ja en anktjej åt honom som ja köpte med mig hem, som fick namnet Leona. Hector va lite sur och överraskad först över mitt tilltag. Han kolla konstigt på na (han har väl aldrig sett en ankdam förut) röck åt sig vanten och satte sig på behörigt avstånd. På kvällen blev dom instängd tillsammans och Hector bet stackars Leona i huvudet, bara elaka tilltag. Så ja kastade ut hans älskade vante och tyckte att han ska fan va snäll, annars får den inte va med. Han blev knäpptyst, bara stirrade på mig, sen vanten, sen fick han panik och börja kvacka utavbara fan och försökte ta sig ut till vanten. Haha, stackarn! Men han slutade faktiskt använda sin vante tillslut. Antar att Leona faktiskt va lite intressantare när allt kom omkring. Även att Hector försökte sätta på den där vanten också, och de var bara äckligt! Så tur han sluta använda den! Haha!

Och nu är stackarn skadad, skulle bli tomt utan han faktiskt! Han kan de där med att förgylla tillvaron lite med sin närvaro! Hector ponken! Så vore bra trist om han måste kasta in handduken nu, riktigt lejsamt.. Frågan är ju hur skadat det är egentligen, skulle ju åtminstone vilja kolla de, och går de int å göra nå åt det, nä då äre väl så då.. 

Nä de e väl bara å se va som händer imorgon, men jag hejar på dig ja Hector! You can dooo iiiit!


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I övrigt idag så har jag och Lena varit och hälsat på Josefin och hennes djur i Hoverberg. Mycket trevligt, blev en massa surr och en kopp kaffe på de! Sedan blev det möte i Svensta kl. 14 med Anette på Miroi, och det gick ju bra. Pratade lite om att jag måste hitta ett jobb nu innan perioden är slut, annars hamnar jag på arbetsförmedlingen igen.
Och pratade lite utbildning också, en f.d. lärare på Bauer berättade att han går en utbildning i Hollywood nu, en skådespelarutbildning, de lät ju riktigt kul de i alla fall. Skulle jag nog kanske kunna tänka mig att göra. Men fegar fortfarande på de faktum att ja måste flytta så långt långt bort isåfall. Men idén vill ändå aldrig lämna skallen min.

Haft en trevlig kväll i örvigt, träffat lite roligt folk! Var hos fröken Kandel en sväng också, riktigt trevligt! :) Btw så är det hon som gjorde den nya headern på min blogg, creddit till henne! Tack Jenny!! :) Här hittar ni henne.

Nu är det nog dags för mig att sova. Jag ska ju på arbetsförmedlingen imorgon på möte mellan 10-12, dåligt segt då!! Blööh! Nämen godnatt då folks! 


Förresten, här e några roliga bilder ja hitta på lille Hector:

    
En dunig bäbis Hector.   Hector och Putte.    Hector och vanten.

   
Hector och hönan.    Badankan Hector.       Akta! Anka?

 
Syster utsatte honom för mobbing.


Och förresten...


Vem fasen sätter upp en killing på en häst?!?! Hmm, min syster tydligen..


Tror faktiskt min syster står som fotograf för majoriteten av bilderna!   


Näe men sova vare ju!



Puss hej!
  

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0