Here I am - this is me. I come into this world so wild and free.

Har varit hos Jenny ikväll och kollat på film, och det blev Ace Ventura: Pet detective. Så Jävla bra film, han är ju fullkomligt brilliant i den! Helsjuk! Haha! Och den överlägset bästa scenen i filmen är när han ska låtsas bli intagen på psyket. Fy faan! 3-50-1, 3-50-1. Hepp hepp! Haha!

Även så myste vi med kattungarna, att man kan få vara så söt?! Helt galet, blir så kär i dom små liven! Dom är ju helt underbart söta! Och sen fick man bevittna när en liten kalv kom till världen, kossan hade gått en vecka för länge i sin graviditet så det troddes att kalven skulle bli döfödd, men icke. Den levde. Så söt så, lite slemmig bara.. Det är väl kanske mindre sött! Haha!

Jag har försökt gått en nivå högre i mitt pianospelande idag, jag kan spela på gehör, men bara enkla melodier, sådär med en hand. inget komp och sånt tjoffs. Nu har jag dock gett mig fasen på att jag ska kunna ha med komp också, och spela med två händer!
Problemet är, att fy fan vad svårt det är. Man tappar ju bort sig på en gång. Koncentrationen måste ju vara på topp iallafall, lika så hörseln. Och att få händerna att spela två olika saker, ja shit alltså, känns lite smått omöjligt. Men har nästan satt en låt, även om de går lite sakta. Den här låten från Aristo cats när kattungarna spelar piano. Ni vet? Aja, den i alla fall! Så lite nöjd är jag över dagens prestation.
Nu vill jag uppgradera mig till River flows in you istället, jag kan spela den, men bara själva melodin, inte med kompet som sagt. Men innan jag sätter den låten exakt som den spelas så lär väl grisar ha börjat flyga också...

För den som inte vet vilken låt river flows in you är, så är det den här jag menar: Yiruma - River flows in you.

De värsta är att jag spelar ju låten som ja minns den i huvudet, sen kan jag ju minnas låten fel och glömma bort delar av den. Jävla typiskt. Och hur faaan ska jag kunna memorera hela den där i skallen? Blir alldeles snurrig av tanken. Men envis som jag är så ska ja fan klara av de å, någon dag i alla fall! Haha!


Hmm, nu när ja kolla lite vidare om Edinburgh så kolla ja lite på mat och dryck. Och deras nationalrätt dom har, Haggis, har för mig att ja hört om den och att det är inälvsmat. Men mer om exakt vad det är har ja väl int tänkt på. Men här ser ni, så har jag hittat en rätt så motbjudande beskrivning. ALDRIG att jag skulle äta det! Inte för nått i heeela världen!

"Skottlands mest kända specialitet är den kokta inälvsmaten Haggis, gjort på fårets luftstrupe, lungor, hjärta och lever. Anrättningen kokas och hackas och sys sedan in i fårets magsäck. Tillbehören består av potatismos, mosade kålrötter och en skvätt whisky."

Kittlar dödsskönt i kistan?




Nä kanske dags att avrunda det här, slå på en film och lägga mig på soffan i min ensamhet, kul liv. Sen blir de sängen och krama kudden.  




Och har har vi alltså Haggis.



Och även tillagningen av Haggis.

Ehhm.. Yummie?



Puss hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0