Scary shit.

Jag kan verkligen inte släppa tanken med att jag måste göra någon förändrig, att jag måste plugga nånting eller liknande. Grejen är att jag har två alternativ på pluggfronten som jag inte riktigt kan släppa.. Etologi- och djurskyddsprogrammet och Acting for film, en skådespelarutbildning på New york film academy.. De förstnämnda ligger i Skara, som ja redan tycker är långt bort, och det andra är i New york!! Fy faan, för å flytta så långt.. Men ibland måste man, eller?

Sen kan jag ju iallafall lugnt säga att den sistnämnda utbildningen dyr, jäkligt dyr.. Men kan inte släppa den. Det som behövs för att söka är, ett avgångsbetyg från gymnasiet och VG i Engelska A,B och C. Visst, ja har inte VG i dom ämnerna, men de går ju att fixa, int så hemskt svårt heller!

Den i Skara kan jag inte tänka mig är så dyr som den i New york, däremot är det en jävla massa ämnen jag måste plugga. Biologi A+B, Fysik A, Kemi A+B, Matematik C+D.. Låter lockande? Nää, inte direkt va..

Sen värt att nämna är att utbildningen i Skara är på 3 år, och utbildningen i New york är på 1 år..

Visst, det enklaste vore ju att ta utbildningen i Skara, men tror faktiskt ärligt talat att jag hellre skulle gå den i New York, det är nånting jag verkligen skulle vilja göra tror ja, det som tar emot är ju hur långt bort hemifrån jag måste va.. Och sen om man ens vill ha chansen att få något bra jobb efter utildningen (vilket kommer va jäkligt svårt) så måste man stanna kvar där också. Det lär nog inte va lätt, inte på en fläck, men det är inte omöjligt heller! Vägen dit är nog jääävligt lång, men kanske värd den i slutänden?

Jag står i vägen för mig själv, för jag vågar inte riktigt släppa taget och flytta bort härifrån, jag vill inte flytta ifrån mina vänner, vet inte vad jag skulle göra så långt bort ifrån dom... Hade jag inte brytt mig i en flytt på en jävla massa mil så hade jag nog redan flyttat och pluggat för länge sedan.. Men jag vet att jag kommer ångra mig sen när ja blir gammal om jag inte gör något av det här.. Åh men vad ska man välja?

Just nu går inte jag på hur lätt man kan få jobb, isåfall hade nog valet varit enklare, utan jag går helt enkelt på vad jag helst av allt skulle vilja göra, vad som skulle kunna få mig att vilja gå på jobbet varje dag med ett leende på läpparna. Men jag vet fasen inte?!?!

Nä usch, känner att ja bara skriver allt så plottrigt nu, så ska nog avrunda detta.

Se utbildningarna här:


Acting for film - NYFA

Etologi och djurskyddsprogrammet - Skara


Nu ska jag se en film, sen gå och lägga mig och grubbla lite över mina framtidsutsikter.

Våga eller fega? Vinna eller förlora?



Acting for film?



Etologi- och djurskydd?



Puss hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0