Fy på mig!

Meeen damn it! Fy mig, nu har ja varit dåligt på att uppdatera igen..

Well, mina damer och herrar, jag kan börja med att berätta att efter ca 5-6 år som snusare så tog ja min sista nikotinsnus i Lördags.. Sedan dess har ja bara snusat nikotinfri snus, ska snart droppa den också och bli en snusfri människa.. Första dagen va bra hård, men andra dagen va rent av förjävlig.. Vilken nikotinabstinens ja fick då, blev ju helt galen.. Va arg på allt.. Fräste åt växelspaken i bilen då ja växla fel, fräste åt duschen då vattnet blev lite kallt, Fräste branog åt min bror.. Haha, var helt ut form.. Dag tre började det faktiskt lätta.. Känns jäkligt bra faktiskt, lite tomt bara.. Men nu får ja iaf vitare tänder och helare tandkött! Yippie!

Igår var jag och hälsade på Johanna på sjukhuset också, var så skönt å få se henne! Dock så hade jag lite taskig tajming och dök upp precis när hon fick magont. Men kändes väldigt bra att få träffa henne även om det inte blev så mycket sagt. Önskar jag kunde gjort nånting som fått magontet att försvinna på ett litet kick! Såg bild på facebooken också att Johanna har fått stått upp för första gången sen olyckan idag, så jävla duktig hon är! Jag är sjukt imponerad, vilken styrka hon har! En riktig kämpe! ♥

Var och tränade med Sofie och Mange idag också, de va faktiskt skönt.. Blev som vanligt helt slut i benen.. Verkar som ja bara kan me träningsmaskinerna som har med benen att göra. Haha! Läste det att konditionen skulle bli bättre snabbt efter man slutat snusa, och ja tror fan de e sant.. Kändes som att uthålligheten va bättre på maskinerna idag, orkade mer utan att göra en paus här och där..

Lena och Johanna sa en smart sak igår där på sjukan, dom sa att för varje dag man är snusfri så kan man lägga undan pengar för vad en dosa kostar, sen kan man se hur mycket man faktiskt snusa för och resa eller nåt för dom pengarna istället. Så ja tänkte att om ja läggar undan typ 35 kr per dag.. Så kan ja spara dom som resepengar då. Jag och Sofie vill ju på en London Weekend till att börja med :) Men alltså, lägger ja undan 35 kr per dag, så tar vi de ggr ja, vi tar 31 dagar då.. Då är det 1085 kr/Månad. Nu äre ju såklart inte 31 dagar i alla månader, men tar vi nu 1085 kr ggr 12, så blire alltså 13020 kr.. Så ca 13 000 per år, de e fan mycket snuspengar det.. USCH!! Nä nu blire resa!!

Och även, har ju beställt delar till Sigman också som borde komma vilken dag som helst nu, Nöööjd! Så snart har jag min egna bil igen och kan åka vart ja vill när jag vill, SKÖNT! Behöver den först och främst efter som jag snart ska börja jobba heltid på dagiset då en blir mammaledig i ett år framöver.. Så måste kunna ta mig dit utan att behöva lägga beslag på mammas nya bil..

Nä nu kom bror min hem så nu ska vi spela Call of duty: Natzi Zomibes. Skitläskigt spel, så vågar inte spela de själv...



Smile a little bit!


Puss hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0