Have you heard the news today?

Resan till Tallinn var härlig.. Lite småtrubbel hit och dit ibland, men ingenting märkvärdigt.. Det stora minuset var väl den otrevliga personalen på båtfan, och lite för lite fylla för min del, annars så!

Sitter hemma nu och snorar, när fan ska förkylningen ge med sig? Fattar fan inte, jävla skitförkylning!! Men den BORDE ju gå över snart, har fan haft den ett tag nu..

Sov även hela jävla dagen idag, kändes int direkt bra om man säger så.. Vaknade kl. två på soffan och funderade hur fan man kunde sova så länge på en soffa, där brukar man ju vakna ganska tidigt.. Sen vandrade ja upp på rummet för att byta om, hittade min otroligt söta katt Kito i sängen och la mig bredvid han en sväng och myste, och somnade igen.. Vaknade väl lagom till middagen.. Snacka om slutkörd?! Måste va förkylning och för lite sömn som ligger bakom det..

  

Två halvgamla bilder på mig och min älskade sötkatt!


Appropå ingenting, tänk vad jävla liten man är på jorden egentligen, vilken liten obetydlig fjutt man är.. Det finns så otroligt många människor på jorden, och hur många känner man av dom då på en skala? Hur många känner ihuvudtaget till ens exitens? Knappt en jävel.. Inte många där heller som skulle beröras av ens död! Sjuk tanke egentligen.. Det är sådana gånger det är svårt att tänka att man är speciell, att det bara finns en som mig.. Känns som nå jävla bullshit de! Man är bara en i mängden.. En liten obetydlig fjutt på jorden.. Negativt, jo jag vet, men förjävla sant!

Då börjar man även tänkta på de här med att man säger att det någonstans där ute finns den rätte för dig.. The one. The love of your life! Men hur fan ska man hitta en sån av alla dessa jävla människor? Med min tur finns väl den personen på andra sidan jorden, så hittar ja aldrig karljäveln och så förblir jag ensam.. Hemska tanke! Jaja, tur ja int e bi elle nåt då, då hade de varit lite svårare.. Nu har ma ju iaf lite mer begränsat urval.. Något positivt i det hela! Nä jag får nog faktiskt börja undersöka det i Sverige först, är nog enklast de. En kille i utlandet blev ju lite omständigt i längden. Det som var positivt var ju i och för sig att man kom över han rätt snabbt då det inte fanns någon risk att springa på han på stan eller nåt. Haha!
Nä fan, undra om det verkligen finns något sådant som "the one"? Är fan frågan om det, visst man kan ju hoppas, men är lite tveksam där...

Jag borde då verkligen sova egentligen, men eftersom jag var så jävla klantig och sov hela dagen är jag ju inte trött.. Bara hungrig! Fy fan vilket klantarsel jag är, ska fanimej kliva upp i bra tid imorgon!! Jag ska, jag ska, jag ska! Men va fan ska man göra imorgon då tro? Se senaste avsnittet av True Blood i alla fall.

På tisdag blir det nog staden i alla fall, Frank vill klippa sig och behöver skjuts.. Jag skulle velat in en vända å och sola lite solarium, jag vet det är sommar, och man kan sola ute som vanligt folk, men jag som har lite svårt för att bli brun må ju fuska mig fram lite.. Jäkla elände det där.. Tänk om man kunde bli brun bara av att tänka sol, skulle ju va grett de! Även så får jag nog köra Franks bil in till stan, och den är fanimej askul att köra, så jag klagar då inte! Fort går den! :) 

Påtal om bil så funderar jag nu starkt på att laga Sigman, sen kan ja köra den så länge, lägga ut den på blocket, sälja den och köpa mig en ny bil.. MEN kom ju ihåg idag att ABS lampan lyser ju i den, och det är osäkert om hela ABS fan är trasig eller om det bara är nåt litet fel någontans, typ en givare eller va fan de heter, har int stor koll på bilar ja tyvärr.. Det är rätt så avgörande för hur jag ska göra med bilen.. Så törs inte köpa några delar till den förrän jag vet de.. Nu är det tydligen även så att batteriet dött helt på han, så måste köpa nytt sånt också.. FAN, skulle haft någon som kunde felsöka min stackars bil! Vill ha hjälp att hitta ABS felet där, måtte de vara nå enklare fel än att hela ABSen tagit å gett upp.. Det är tydligen jävligt dyrt.. :( ÅH va fan ska allting krångla jämt för? Jämt jämt jämt! Nä det är väl någon högre makt, "snubben där uppe" (gud heter han va, finns han?) som jävlas med mig, när den snubben är på dåligt humör, ja då får jag ut för det.. Så känns det i alla fall.. Nä ja tror egentligen inte på gud, men visst, stunder då det går dåligt tror ja nästan att jag blev skapad för att någon skulle ha något att roas över.. Skadeglädjen är den sanna glädjen var det va? 

Nämen nu får jag ta och ge upp de här, gå och lägga mig kanske? Njaa fika och lite tv först kanske, sen sängen.. Åh trist att sova själv, skulle vare gött med lite sällskap ju! Jaja, krama kudden går väl de å..


Förresten, en låt som är sjukt skön kanske är på sin plats.

Melanie Fiona - Monday morning


Natti och pusshej!!



Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
- Nalle Puh.
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0