Gimme dat ding!

Då har man precis fått i sig lite sen lunch/ tidig middag. I brist på fantasi så blev de samma som igår, men vad gör väl de? Gott ändå ju! Potatisbullar med bacon och lingonsylt, sen mjölk å macka till de! Göttans!

Annars har jag fan int gjort så mycket annat idag, vaknade rätt sent för ovanlighetens skull, hehe! Var ner till Myrviken och vände, in på ica, hämta ut ett paket, köpa tidningar och bröd. Sen posta ett brev också.

Sen skulle jag tanka vid Preem-pumpen. Och ni ska veta, att jag hatar att tanka i huvudtaget, så tråkigt. Men Preem-pumpen är något alldeles extra, för där måste man fan dra kortet 511 ggr innan man kan tanka. Den krånglar fanimej jämt, den piper och piper och de står bara "dra kort" typ, jäkligt irriterande. Och idag när ja kom dit, drog kortet och vad händer? JO, det stårt "kontrollerar kort", sen "tryck kod". På första försöket?! Har inte hämtat mig från chocken än, det finns fan hopp för preem-pumpen också..

Nu sitter jag och dricker en liten kopp glögg, hur gott är det inte med glögg då? Me love glögg long time. Ska iväg till Sofie om ett tag och käka någon lussebulle tro ja, se något avsnitt av pensionärsjävlar då Sofie int har sett de än. Sen har ja kirrat en sak till henne som kom med posten idag, så då ska hon få den å, men hon vet int va de är än, lite överraskning, kuuul! :)

Jag har insett nu att jag faktiskt är lite mörkrädd.. Jag är rädd för spöken å sånna grejer, rädd för de okända.. Ja tror fan de finns ja, fast hur? Ja, i don't know.. Men de finns nog iaf med all säkerhet. Och påväg hem hit till Välje så är det en vägsträcka som jag hatar nå så grönjävulskt! Jag blir alltid nojig där och tror att de sitter nån i baksätet. Vid Getåsbron, den sträckan alltså.. Brrr! Och i förrgårnatt åkte jag igenom där å de slutade min stereo i bilen å funka, eller ja den tokhakade sig så de blev alldeles tyst i bilen, å ja som alltid höjer volymen där bara för att slippa va rädd.. Haha! Och igår hände de där två ggr vid olika tillfällen, på den där jävla sträckan genom skogen i Getåsen.. Ja e fan rädd där ja. Å första gången de där hände med stereon så reste sig seriöst nackhåren, ja blev alldeles stel å bara blåhöll ratten, sjukt obehagligt. Klart ja kan inbilla mig en jävla massa, men ja e ju rädd i vilket fall, i hate it! Och de gör ju att ju fortare jag tar mig igenom den sträckan desto fortare känns det säkrare och bättre igen, så kör väl som en blådåre där.. Inte så smart, e hyfsat med älgar där ju..

Nä börjar känna att mitt förflutna kommer ikapp mig igen, känns som det går på repeat nästan, hur fan? Ja alltså, sjukt! Haha! Tänk egentligen, mycket dumt man har gjort, många situationer man kunnat agerat anorlunda i, mycket man ångrar. Jag gillar verkligen citatet "ångra aldrig något som fått dig att le" och ångrar man aldrig något som fått en att le så är det nog int mycket kvar att ångra längre. Fin tanke! Jag måste leva mer efter de citatet.


Nä nu orkar ja int skriva nå mer, hörs ikväll!


Den här låten gör mig jäkligt glad, man kan inte låta bli att le när man hör den! :)



Och förresten..


De är den här vägsträckan jag hatar...


Puss hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0