Because you worth it.

I söndags satt jag och gruvade mig inför föreläsning på två dagar. Alltså, 10-16 måndag, 10-16 Tisdag. Trodde de va någon halvdan tråkig föreläsning vi skulle behöva tragla igenom. Men ack vad jag gruvade mig i onödan, jag hade branog fel. Föreläsningen vad skitbra!! Har aldrig tyckt att en föreläsning varit så intressant som denna var. Nä, de va skitkul. Jerker Swande heter han som höll i föreläsningen, läs om han här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Jerker_Swande.

Fick lära oss lite om hur stark tankens kraft kan vara och hur vårat kroppsspråk osv fungerar. Och lite roligt-att-veta grejer. Här kommer några grejer jag snappade upp och antecknade. 

Visste du till exempel:

... Att det trycks ca. 1,1 miljon nya titlar (böcker) varje år, och att det skulle ta mer än 3000 år att läsa dom om man läste en om dagen. 

... Idag möter vi mer människor på en dag än vad en genomsnittsmänniska gjorde på 1700-talet.

... En pessimist lever 7,4 år kortare än en optimist. 

... Att 87% av alla våra tankar om oss själva är negativa och självdestruktiva. 

... Att vi registrerar 16 000 000 informationsbitar varje sekund, men lagrar bara 16 av dem i minnet.

... 5% arbetar för ett mål, 95% arbetar bara för att man måste försörja sig.

... Att vi bara har 0,02% skillnad i DNA jämnfört med en stenåldersmänniska, att vi har 99,99% samma gener.

... Att första boken trycktes 1454.   

... Att vi kan sända ut omkring 1 miljon signaler med kroppen, och kan tyda dem allihop.

... Att en av våra starkaste sexuella signaler är att pupillerna blir större vid attraktion.

... Att Napoleon avfärdade idén om ångbåten, han trodde inte det var möjligt.



Han berättade mycket om kroppsspråket och att vi hade samma beteendemönster på stenåldern och vad man signalerar med olika gester. här kommer ett exempel.

Sexuell kontaktritual:

Ett exempel scenario, kvinna och man får ögonkontakt i hmm, ja, vi säger baren.

- Först kort blick (ögonkontakt 3 sek)
- Titta bort
- Sedan lång blick (ögonkontakt 8 sek)
- Båda stannar upp
- Personlig kommentar
- Allmänt prat
- Bryter den intima zonen (rör vid varann, t.ex. armen, handen)

Det behövs alltså bara 11 sek för att veta att ett intresse finns.


Nä det var en så otroligt massa intressant han berättade, som man inte alls har tänkt på förut. Och mycket om hur man på bästa sätt kan nå sitt mål. Hur man ska tänka och agera. Sedan var han väldigt duktig på att prata, han lyckades hela tiden behålla uppmärksamheten, man ville helt enkelt vara fullt koncentrerad och snappa upp allt han sa!

Nä jag säger de att får ni chansen att se en föreläsning med honom så ta den! Ni kommer inte ångra er, för det var klart värt det!!




Nu blire gossip girl och How i met your mother för mig, sen sängen!


Puss hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0