Händiga jag

 Idag infann sig en ork som jag inte visste fanns där. Började med att jag jobbade 12-17 idag, ett kort men intensivt pass. Att jobba på dagis och vara gravid är ingen superkombo enligt min mening, om jag ska vara helt ärlig. Har nog blivit lite mer ljudkänslig nu och tålamodet är inte som de va innan, och en öm rygg på de. Trött i både huvud och kropp när man kommer hem med andra ord.
 
 
Tommie å Billy hade precis fixat klart middagen när ja kom hem som tur var, snälla som dom är. Sen var man i vanlig ordning skittrött efter maten men rätt som det var så fick man nå ryck å börja fixa saker här hemma. Vet inte vart orken kom ifrån, men det slutade med att ja satt å rensade ur allt ogräs i rabatterna, å sådde fröer till höger å vänster. Jag som inte har en aning om hur man gör sånt, men äh va fan, märks väl om de växer nåt..
 
 
Är ledig imorgon så då får ja rensa klart där ute och hoppas de ser lite fräschare ut. Sen må ja nog kratta gräsmattan, tvätta kläder, plocka undan, bädda rent, dammsuga å moppa golv, iväg och handla, organisera alla barnsaker i barnrummet.. Ja de är mycket som måste göras här hemma..
 
 
Jag känner mig plötsligt gammal, sen när brydde ja mig i rabatter?! Haha..
 
 
Nu ligger ja nerbäddad i sängen å känner hur lillräkan bökar runt i magen, med nån välinriktad spark då och då. H*n e väldigt vild där inne ibland, förstår inte hur nån så liten kan vara så stark. Pluttis <3
 
 
Nä nu är det nog dags å sova om man ska orka med alla sysslor imåra!
 
 
Gonatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0